پسر ناز مامانیپسر ناز مامانی، تا این لحظه: 9 سال و 5 ماه و 26 روز سن داره

پسرم دنیای من

و بالاخره انتخاب اسم و اولین جایی که اسمتو نوشتیم!!!

1393/8/1 1:02
نویسنده : مامان کورش
807 بازدید
اشتراک گذاری

بعد از تحقیقات فراوان و ساعتها جستجو در اینترنت تصمیم گرفتیم اسمتو ((کورش)) بگذاریمniniweblog.com.هیچ وقت فکر نمی کردم تو انتخاب اسمت اینقدر مشکل پسند باشمدلخور!فکر کنم هر سایتی راجع به اسم ها بود رو نگاه کردم اونم تک تک اسماشو همراه با معنیشخسته. دوست داشتیم اسمی که برات انتخاب می کنیم حتما یه اسم ایرانی و فارسی باشه و همین طور معادل انگلیسی هم داشته باشه که معادل انگلیسی اسمت میشه ((cyrus)).

مامانی میخوام راجع به معنی اسمت برات توضیح بدممحبت:

نام کورش از ریشه ایرانی و آریائی kur بوجود اومده، که پروفسور آبایف در کتاب ((شرحی در پیرامون واژه شناسی نام های خاص ایرانی)) به معنای "تولد یافتن" یا "پا به عرصه زندگی نهادن" معنا کرده البته یه معنای دیگش هم به معنی قهرمانه و از طرف دیگه کورش نامی ایرانیه که بر روی بنیان گذار سلسله هخامنشی_کورش کبیر_ گذاشته شده.

فرشته مامانی امیدورام یه روزی مثل کورش کبیر آدم بزرگی بشی که همه بهت افتخار کنن.

حالا مامانی یه خاطره قشنگ از اسم قشنگتبوس:

امروز با بابایی رفتیم سیتی سنتر و یه 2 ساعتی طبقاتشو گشتیم تا من پیاده روی کرده باشم.مثل همیشه یه سری هم به نگارخانه ش زدیم تا ببینیم این سری چه نمایشگاهی داره.نگار خانه این بار یه سری از کار های هنری دانشجو های هنر بود.وسط سالن یه چارچوب مستطیل شکل بود که یه طور سیمی خیلی ریز روش کشیده بودن. وقتی داشتیم نگاش میکردم یه خانومی اومد و توضیح داد که این نماد دار گالیه هر کس با سوزن ته گرد هر چی بخواد میتونه روش بکشه یا بنویسه که هر سوزنی که داخل تار و پود این سیم فرو میرفت نماد یه گره از فرشیه که بافته میشه.و بعد از تموم شدن بر گردونده میشه و سوزن ته گردا مثل نخ های فرش دیده میشن (اصفهانه دیگه پر هنرمند با ایده های جالب) که با آینه به مانشون داد از پشت چطور دیده میشه.گفت اگه دوست دارید شما هم  میتونید چیزی روش بنویسید .کمی فکر کردم و با خودم گفتم چی قشنگ تر از اسم پسرم.با بابایی دست به کار شدیم و اسمتو نوشتیم که اینطوری شد:

هیچ وقت فکر نمی کردم اولین بار اسمتو تو نگارخانه با سوزن ته گرد رو یه کار هنری بنویسیمخندونک!!!

پسندها (6)

نظرات (4)

کیان
1 آبان 93 9:47
به به مبارک چه اسم قشنگی. آفرین به انتخاب مامان و بابا راستی یادم رفت بگم آقا کورش به مامان و بابا بگو که خیلی برات لباس مهمونی نخرند. چونه تو با چنان سرعتی رشد خواهی کرد که قبل از اینکه حتی یک بار بعضی هاشونو بپوشی بهت کوچیک میشه. الان من کلی لباس مهمونی خوشگل خوشگل دارم که فکر نکنم بتونم بعضیا شونو بپوشم. آخه وزنم از 5600 عبور کرده و دارم به سرعت بزرگ می شم و لباسام بهم کوچیک میشه.البته بگو ماشالله
مامان کورش
پاسخ
ماشالله به کیان خاله،مامانی واسه این پسر خوشگلت اسفند دود کن .مرسی از راهنمایتون راجع به لباس.
مامان سیما
2 آبان 93 15:02
واااای چه کار قشنگی کردین مامانی انشالله نی نی رو سالم بغل بگیرین
مامانی
5 آبان 93 13:52
وای چه اسم خوبی.
مامان کورش
پاسخ
ممنونم خاله جون .
مامان نازیلا
5 آبان 93 16:17
به به مبارک باشه چه اسم قشنگی. منم لینکتون کردم
مامان کورش
پاسخ
مرسی مامان نازیلا.