پسر ناز مامانیپسر ناز مامانی، تا این لحظه: 9 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره

پسرم دنیای من

واکسن یک سالگی و عوارضش بعد از 20 روز و دکترهایی که !!! ...

1394/9/25 5:01
نویسنده : مامان کورش
776 بازدید
اشتراک گذاری

پسر کوچولوی مامان حدود یک ماه پیش واکس یک سالگیتو زدیم و حالت کاملا خوب بود و همش خوشحال بودیم که این بار تب نکردی ولی جمعه ی هفته ی پیش یکدفعه حالتی مثل سرما خوردگی داشتی اولش با کمی آبریزش بینی و سرفه شروع شد که هر نیم ساعت یک بار یه سرفه کوچیک میکردی و ما همش منتظر بودیم که چیزی نباشه و با کمی شلغمو و غذاهای مقوی خوب بشی ولی دیدیم نه مثل اینکه این سرما خوردگی خیلی شدیده. روز یکشنبه شب خونه تنها بودم که شدیدا سرفه میکردی اونقدر سرفه کردی که دیگه نفس کم آورده بودی و رنگت کبود شده بود خیلی ترسیده بودم سریع زنگ زدم به بابایی خوشبختانه عمو سعید هم چند روزی خونه ما بود هر دو سریع اومدن خونه و بردیمت کلینیک تخصصی کودکانه نزدیک خونه.اونجا از آقای دکتر پرسیدیم که ممکنه عوارض واکسن باشه آقای دکتر هم که مثلا متخصص کودکان بود قاطعانه گفت نه سکوتو آنتی بیوتیک و یه داروی خارجی داد و گفت خوب میشی.دو روز صبر کردیم حال شما خوب نشد که هیچ تب هم اضافه شد چون تبت همراه شد با تعطیلات نتونستیم ببریمت پیش دکتر خودت این بار بردیمت بهترین کلینیک کودکان اصفهان.اونجا هم یه خانوم دکتر بعد از یه معاینه ی حسابی گفت نیازی به آنتی بیوتیک نبوده و حساسیته و ما باز پرسیدیم ممکنه عوارض واکسن باشه و ایشون هم قاطعانه گفتن نهغمناک!!! حتی من گفتم روی پوست پسرم یه دونه های قرمزی زده بدونه اینکه نگاه کنن گفتن حساسیت به آنتی بیوتیک بوده و یه سری داروی دیگه دادن. و اینکه گفتن شاید عفونت ریه داری و بهتره عکس ریه هم بگیریم اگه تا دو سه روز دیگه خوب نشدی تعجب . تا اینکه تب شما شدیدتر شد و ما هر کار کردیم تب شما پایین نمی اومد و گاهی تا بالای 40 درجه تب داشتی و خدا می دونه چه استرسی من و بابایی کشیدیم و شب بالا سرت تا صبح بیدار می موندیم تا یه وقت تبت بالاتر نره.

خلاصه بعد از تعطیلات روز یکشنبه رفتیم مرکز بهداشت پیش همون دکتر پیر مهربون تا شما رو دید گفت عوارض واکسنه یک سالگیه.اونجا بود که اقعا دلم می خواست پیش هر دو تا دکتر قبلی برم و بپرسم خانوم و آقای دکتر محترم شما که فرق سرما خردگی و عوارض واکسن یه بچه ی یک ساله رو تشخیص نمیدی ... (بقیه شو نگم بهتره چون خیلی عصبانیمشاکی) و شاید وقتی حالت خوب بشه سر اولین فرصت این کارو بکنم تا حداقل الکی آنتی بیوتیک و داروهای اشتباه دیگه خورد بچه های مردم ندنغمناک.

الان بعد از یکی دو روز خوردن داروهای آقای دکتر شکر خدا حالت خیلی بهتره تبت قطع شده و دیگه سرفه نمی کنی . واقعا دست آقای دکتر پیر و مهربون درد نکنهآرام.

 

پسندها (7)

نظرات (3)

عمه إلی
25 آذر 94 15:07
الهییییییییییییییی جیگر من مریض شده بود؟! به نظر من بعضی از این دکترا پولشون حرومه چون علم و تخصص جایگاهی که هستن رو ندارن و پول مفت درمیارن. باید برن غاز بچَرن.
مامان هدی
26 آذر 94 1:36
بمیرم الهی. خدایا بجه هامون رو خودت نگهدارشون باش. واقعا که چه پزشک هایی داریم. من مرکز بهداشت وقتی واکسن زد کلی بهم تأکید کرد اگر بعد از 10 روز تب کرد، بی حال بود، چشماش قرمز بود، علائم سرماخوردگی داشت حتما بیارش اینجا. یادم نیست مثل اینکه گفت براش یه مدل دیگه بزنم. دقیق خاطرم نیست. به خیر گذشت. من از حالا نگران واکسن 18 ماهگی ام.
مامان کورش
پاسخ
خدا نکنه عزیزم.تو مر کز بهداشت به ما هم اینا رو گفته بودن اما چون مریضی کورش افتاد به تعطیلات و مجبور شدیم کلینیک ببریم اونجا فبول نمی کردن که علائم واکسنه!!!
مامان سمیرا
29 آذر 94 14:55
عزیزم انشاالله که هر چی سریعتر کورش نازنین بهبودی پیدا کنه...سامیار من هم سر واکسن 4 ماهگیش سیاه سرفه گرفت...دکتر ها قبول نمی کردند که از عوارض واکسنه...اما خدا رو شکر بخیر گذشت...2 ماهه دیگه پسر من هم باید واکسن 1 سالگی بزنه خیلی نگرانم
مامان کورش
پاسخ
مرسی گلم،ایشالا که همه چی خوب پیش میره